Roblox Hisseleri Beklentilerin Altında Kalan İkinci Çeyrek Gelir Tahmininin Ardından Sert Düşüş Yaşadı
Roblox (RBLX) ilk çeyrek için analistlerin kâr ve satış tahminlerini aşan mali sonuçlar bildirdi. Ancak şirketin ikinci çeyrekte beklenenden daha düşük satış öngörmesi hisselerinin %28 oranında düşmesine neden oldu.
Şirket ilk çeyrekte hisse başına 0,43 dolar zarar açıklarken, bu rakam hisse başına 0,53 dolar olarak öngörülen zarardan 0,10 dolar daha az oldu. Çeyrek satışları 801,3 milyon dolar olarak gerçekleşerek 769 milyon dolarlık tahmini aştı ve yıldan yıla %22’lik bir artışı temsil etti.
İlk çeyrek sonuçları beklenenden daha iyi olmasına rağmen, Roblox’un 870 milyon ila 900 milyon dolar arasında değişen ikinci çeyrek satış tahmini, beklenen 902,5 milyon doları karşılayamadı ve şirketin hisse değerinde önemli bir düşüşe yol açtı.
Aynı dönem için Roblox, gelirinin 855 milyon ila 880 milyon dolar arasında olmasını öngörüyor ki bu da beklenen 805,2 milyon dolardan önemli ölçüde daha yüksek. Şirket, faiz, vergi, amortisman ve itfa payları öncesi düzeltilmiş kazancının 36 milyon ila 38 milyon dolar arasında olmasını bekliyor.
Roblox’un ilk çeyrek sonuçları, işletme faaliyetlerinden elde edilen nakit ve nakit benzerlerinde bir önceki yıla göre %37 artışla 238,9 milyon dolara ulaşan güçlü bir artış ve varlıklara yapılan yatırım sonrası faaliyetlerden elde edilen nakitte bir önceki yıla göre %133 artışla 191,1 milyon dolara ulaşan rekor bir artış gösterdi. Platformdaki günlük ortalama kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre %17 artarak 77,7 milyona, günlük aktif kullanıcı başına elde edilen ortalama gelir ise bir önceki yıla göre %2 artarak 11,89 dolara yükseldi.
CEO David Baszucki finansal sonuçlar ve gelecek projeksiyonlarıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Ekiplerimiz günlük kullanıcı sayısını, toplam kullanıcı etkileşim saatini ve satış büyüme oranlarını yıldan yıla %20’ye çıkarmanın yollarını bulmaya odaklanmış durumda.”
Baszucki ayrıca şirketin yapay zekaya dayalı içerik tavsiyesi için yeni algoritmaları test etme ve büyümeyi teşvik etmek için platform genelinde etkinlikleri yeniden tanıtma konusundaki çalışmalarından da bahsetti.
Finans Direktörü Michael Guthrie maliyet etkinliğinin önemini vurgulayarak altyapı ve güvenlik harcamalarındaki azalmanın yanı sıra mülk ve ekipman yatırımlarında bir önceki yıla kıyasla yaklaşık %50’lik bir kesintiye işaret etti.
Roblox, 2024 yılının tamamına bakıldığında, gelirinin 3,45 milyar ila 3,525 milyar dolar arasında olmasını ve gelecekteki satışların 4 milyar ila 4,1 milyar dolar aralığında olmasını bekliyor.
Yatırımcılar, Roblox’un hisse senedi fiyatındaki keskin düşüşte görüldüğü gibi, ilk çeyrek için beklenenden daha güçlü gelir ve karı gölgede bırakan ikinci çeyrek gelecekteki satışlar için yönlendirmeye olumsuz tepki verdi.
Bu makale AI’nin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.